May 2, 2013

Final project as a graphic student

Aku rasa macam dah sebulan tak jenguk blog. Tapi bila login balik, cehh~ baru je hampir two weeks. -__- tu pun nak kata lama sangat laa kononnya. Well, well, well. Nampaknya, entry pasal temuduga2 semakin 'hot' buat masa ni. Biasa laa kan, ni kan musim temuduga SPA. And I guess pelawat2 yang tanpa jejak tu majoritinya dari adik-adik yang baru lepasan SPM kan? 

Thanks laa yea yang datang2 jenguk meskipun tanpa sebarang jejak. I appreciate it sebab aku tulis entry camtu pun just nak share pengalaman. Kot2 berguna untuk adik-adik kita kan...

Well, these few weeks memang terasa busy sangat2. (I'm not businesswoman, not a teacher nor a housewives) Housewives? Kita not yet married lagi ok. Busy dengan assignment yang belambak and course-work yang semuanya end up with final project. Tak ke bengang nak kena buat semua dalam masa yang agak singkat? Nak menghirup teh segelas pun tak leh nak lama-lama tahu. Bila tengok assignment housemate aku (budak bisnes) nampaknya aku lebih rela nak buat proposal tebal-tebal berbanding sketching banyak-banyak. (Sebab aku suka typing, but tak bermaksud yang aku akan jatuh cinta dengan kerja sebagai kerani. Cuma saje je suka dengar bunyi keyboard ni bila kita taip laju-laju.. Hohoho..) And that's why jugak laa I end up with a blog. Finish.

Tadi aku cerita pasal course-work kan. Dah melarat pulak yea sampai minat, hobi dan sebagainya~ Habits yang aku pun tak suka sebenarnya. Tolong laa~ ada tips tak nak kurangkan habit nih?

As a graphic student, benda nih laa yang weolls akan selalu buat..

Sketching banyak-banyak (setebal buka sketching tu laa kena buat olahan idea)

Design banyak-banyak...

3D Modelling cantek-cantek...

Kena lukis pakcik ni cun-cun, hahaha...

Ni baru sikit. So, memang mind-adventurous jugak laa course nih kan. Disamping nak bagi new fresh idea, nak buat kerja2 nya tu lagi satu cabaran. But I love course that I took for Diploma nih jugak laa. Sebab semuanya guna idea sendiri. So, apa2 pun yang engko nak bagi, its depends on you laa. Asalkan ada description yang jelas dan memuaskan.

Bagi adik-adik yang lepasan SPM yang masih mencari kat mana nak study, if uolls rasa macam ada instinct2 uolls nak join benda camni, try to survey2 pasal course ni, sebab tak kenal course uolls, takkan buat uolls jatuh cinta with it kan3.. Haha

Here a few links uolls can visit :
Thanks for visiting here!


♥kieyuka-hanie♥

No comments:

Post a Comment

Hi, feel free to ask. No harsh words, please.