March 2, 2013

How to appreciate surroundings..?

Assalammualaikum...

Dah last sem baru nak appreciate something laa bagai~ Before this I tak macam ni pun. Bhahaha. Its not a joke anyway. Aku tak rasa pun yang aku tak pernah appreciate everthing that happen around me or about myself. But sesetengah benda mungkin aku tak berapa laa nak ambil kisah sangat. Boleh dikatakan I'm a loner. (Hey! I'm actually NOT!!) Ok laa. What is the thing yang aku nak appreciate sangat ni? Well, its about living. Tau tak apa benda yang kait mengait ataupun dikaitkan dengan benda ni? Ok, I'm living in a hostel. But its like my own home because its an apartment. Each unit ada 8 orang student sebenarnya but, now only 3 of us left here. You know why? Sebab the other two dah habis belajar and the other two lagi tak menetap di sini because they're living somewhere yang I don't know pun kat mana and yang sorang lagi dah married and will only be back to hostel once or twice a week.

Best tak camni? Its not okay! Really boring laa cause sometimes takda bahan nak citer so we all kekadang buat kerja masing-masing laa. And sometimes, keluar makan somewhere or tengok movie ke, or go to jalan-jalan somewhere. Maybe do some shopping or just window shopping. And the other days, I will be more prefer to terdampar kat rumah bagaikan ikan paus and hey! I started my painting again! Haaa~ Isn't that looks great? 

Ok, aku rasa macam nak do something laa before I leaved my hostel's life ni. What do you think? Apa benda yang aku boleh buat untuk appreciate moment living in the hostel hah? Adakah membela kucing? Ohhhh.. No, No, No! Actually, before this, sorang housemate telah cuba untuk memelihara haiwan ni kat rumah and you know what? I sensitif dengan bau-bau yang kurang menyenangkan ni, plus++ aku tak seberapa senang nak tengok something yang bersepah sangat. Of course laa I don't like when I saw its poops everywhere especially kat tempat jemur baju. Bila bau tu lekat kat baju, ohhh... I can't tolerate with it.

Adakah aku perlu memelihara hamster? Leptospirosis caused from makanan or minuman yang telah dicemari kencing tikus. Oh no! Maaf yea hamster, aku bukan saja nak sabotaj kehidupan ko ke apa. Tapi, bagi mengelaakkan something unpredictable to be happen, better not laa kan. So, apabila mereka-mereka ini telah disenaraihitamkan, you think apa benda lagi yang ok? Well, how about planting something can? Could it be nice??

Baik laaa. Nampaknya, I need to survey-survey laa kat tamu ground dulu. Mungkin ada benda yang I boleh dapat di sana kan.. Hohoho.. Can't wait for it. Nak ajak Mr.A jugak laa jalan-jalan. Mana tau dia ada idea yang lebih bernas kan. So,sampai sini je laa. Will update about perkembangan idea ni soon.

♥kieyuka-hanie♥

No comments:

Post a Comment

Hi, feel free to ask. No harsh words, please.