March 20, 2012

Jejak Pertama Kali Dalam Dunia Blog

السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ

Sebelum ni tak pernah terfikir nak buat blog. Apatah lagi menulis untuk isi blog. Bab membaca, aku paling malas giler. Apa lagi menulis. Bila baca buku je rasa mengantuk dan tidur. Dah beberapa kali aku cuba buat dan tulis blog. Tapi, akhirnya jadi malas dan blog aku akan terbiar macam tu je.

"Doakan laa lepas ni aku rajin nak menulis..."

Aku baca blog orang lain. Kisahnya, blog ni tempat kita kongsi cerita, pengalaman, tips, resepi dan macam-macam. Aku, tak terfikir lagi blog aku nak masuk genre mana satu tuh. Mungkin lebih kepada personal blog, sebab kalau nak share resepi, aku ni tak reti sangat masak. Masak biasa-biasa tu boleh laa. Nak buat kek pun tak reti. I boleh je belajar nanti.. Tapi, nak jadikan blog resepi buat kek, memang tak kot. Risau nanti, kek korang jadi biskut.

Pasni, jom laa kita rajin-rajin baca buku, baca blog lain, agar dapat ilmu macam mana nak buat pengisian blog kan.

Selamat membaca. :)

No comments:

Post a Comment

Hi, feel free to ask. No harsh words, please.