October 26, 2012

Raya Haji, 1 Borneo, Shopping For Groceries & Facial Treatment..

Assalammualaikum...

*Apa jenis title yang ko letak ne?* Haa~ Ne berkenaan dengan aktiviti bila tak dapat balik rumah kat Labuan. Memandangkan hari ne hari cuti, Raya Haji pulak tu.. Dan aku tak dapat nak merasa balik ke home sweet home disebabkan assignment yang sangat-sangat berlambak. So, aku decide untuk duduk je kat hostel dengan Mr.Assignement ne. Sebab dah sure, kalau aku balik rumah je, confirm keja pun aku malas nak tengok dah benda-benda ne..

Oklah, apa aktiviti aku sepanjang hari ne? Meh tengok kat notepad aku dulu ea... Antaranya ialah.. Jeng, jeng, jeng.. Ne haa~


First tu, aku buat benda tu laa.. Edit-edit, comment-comment, lukis-lukis, color-color dan segala-galanya laa.. Bertongkat mata jugak nak buat benda-benda tu, nasib baik laa untuk storyboard 2D tu kerja grouping.. Bagi-bagi harta laa ea, sama-sama buat. Yang pergi beraya tu pulak, kebetulan je pun. Tengah aku siok-siok breakfast tu, housemate call, actually dia stay tempat kazen dia cuti ne.. Dia suruh datang coz dorang ada buat makan-makan sikit, maklumlah, Raya Haji. Aku pun dengan perut yang dah lapar tu, standby laa nak pi.. Hee~ lepas je dari situ, directly kitorang pegi 1B (1 Borneo actually).. Nak pergi shopping beli barang dapur sikit.. 

Bab, yang paling feveret aku laa time shopping ne ialah mencari barang-barang comel. Dah sampai packing detergent dengan fabric softener pun aku nak yang comel. Housemate aku pun do their shopping gak at the same time. Punya laa berlambak orang kat 1Borneo tu, paling banyak kat mana? Haa~ budak-budak laa paling banyak pegi Fun Square kat sana.. Parents dorang pun tak kurang jugak, ambik kesempatan bawak family jalan-jalan kan waktu cuti ne.. Yang menariknya lagi apa.. Haaa, majoriti orang yang datang tu, siap pakai baju melayu, baju kurung.. Hmm, sweet apa. Hmm, btw.. Ne laa housemate aku yang went out together that time..

Memandangkan aku guna wedges time tu, so aku kena duduk la...Kalau berdiri confirm macam tiang. Tapi best gak laa tempat ne, nampak macam tempat purba gitu, bagi korang yang tak tau tempat ne, its located at groundfloor 1B.. Dekat Seaworld la kalau tak silap..

Ne pulak ialah Cik kelahiran Ranau, Sabah... (Agak melampau ke aku suruh dia posing camtu??)

Love-shaped tree..

Minum ne untuk tambah kalsium.. Heee~ fresh betul.. Terasa sangat macam direct dari ladang.. ^__^

Oklah, cukup dengan semua benda tu, malam, nak buat face mask pulak. 

Guna Nano White Hydrating Mask ne kalau rasa-rasa muka korang agak kering. Baby milk lotion tu tambahan je. Saja nak bagi dia enter frame sekali. Apply bila-bila masa pun boleh. Dan yang satu lagi, Nose Pack, apply kat hidung, bila dah kering, buka laa. Dia lekat macam gam... Apa-apa brand pun korang leh pakai, janji sesuai dengan kulit ea.. Kalau tak.. Merana laa nanti...:)

♥kieyuka-hanie♥

No comments:

Post a Comment