September 10, 2013

Eyebag treatment disebabkan Left 4 Dead,,

I'm not peminat tegar PC games, tapi ia sangat berlambak dalam laptop aku. Terutamanya The Sims yang memang dah jadi feveret sejak aku mulai kenal game ni. Eleh, aku bukan minat sangat pun dengan social life dalam tu. Dah laa nak bagi orang tu mandi nak setengah jam, tu belum aku kira lagi masa makan dan yang lain-lain. Dah tu, bila lapar, jerit2 tak tentu pasal. Nak jugak suruh aku bagi guide to peti sejuk tu bagi guide dia nak makan apa. Hish. Dah menyampah, tapi aku main jugak sebab belagak ala-ala arkitek kononnya. Game tu kan boleh design rumah, interior & garden design ikut suka hati~


So, secara tak sengajanya, aku ternampak folder Left 4 Dead. Dan sebenarnya dah lama pun benda ni bertapa dalam laptop aku. Bila mulai terjebak je dengan game ni, dah ketagih. Ni yang aku malas ni. Takkan puas hati selagi tak sampai final stage. Ok, ambik masa dua hari je pun nak habiskan. Tak laa lama sangat. Tapi, kesannya memang lama. Got eyebags! No!

So, eyebags ni takkan mampu bertahan lama kat bawah mata aku. Siap laa u. Aku dah standby dengan uncang teh kat peti ais tadi. Malam ni, dah boleh check out laa korang. Sebab melayan game sangat malam2 buta. Itu laa padahnya. Eyebags ni memang suka dok bawah mata orang kan. Dah tu mata jadi macam panda. Walhal~ -__-"

Dah terlanjur story pasal eyebags ni, baik diteruskan je kan. So, I want to write about how to treat your real bad eyebags naturally. Don't let them dok lama2 kat bawah mata tu. Nampak burok sangat! Seriously. Nak tampal guna foundation pun a big thing jugak. So, cara paling senang, treat it back.

How to treat it?

Ice roll
You got peti sejuk kan kat rumah. So, kalau takda pun, masa beli air kat kedai mamak, minta extra ice. <-- kaedah yang ni adalah tak digalakkan. Ambik ais ketul tadi dan bagi dia guling2 kat bawah eyebags tu. Cara ni paling senang bukan? Ok, cara ni boleh bagi fresh feeling on your eyes. Especially for adik2 yang suka study sampai larut malam. Dah tak yah guna Eye Mo laa ni. Turun laa saham EyeMo nanti.

Teabags/ Greentea
Teabags pula boleh gunakan sebagai eyemask masa nak tido. Tunggu! Jangan buka dari uncang ok. Just put it on your eyes. But teabags ni ada dua jenis. Ada yang jenis macam tisu dan ada pula yang jenis paper. So, better guna yang macam tisu tu sebab bila dah kering, takkan koyak. So, teabags ni jugak boleh bantu reduce your eyebags. Letak dalam peti ais while its still wet (after used) dan letak atas mata sebelum tido. Next morning, wake up with freshness!

Cotton + Milk
Sebelum tido, for those who likes to drink milk, boleh laa tinggalkan sikit baki susu tadi dalam gelas. Take 2 cotton pads dan celup dalam baki susu tadi. Nak buat apa ni? Haa~ letak atas mata masa nak tido tu. Memang leceh laa buat benda ni. Silap2, bangun pagi, bertimbun tentera semuat atas mata kan. Tapi, asid laktik dalam susu can help to treat puffiness & dark colouration of your skin. Letak around 5 minute je. Tak yah laa bawa sekali kalau nak tido.

Senang tak? Memang senang. Tapi malas nak buat kadang-kadang. Leceh~~ -__-"

♥kieyuka-hanie♥

No comments:

Post a Comment

Hi, feel free to ask. No harsh words, please.